kulturkompaniet.


onsdag 23 december 2009

Musiktips från Google Wave (+ en liten tävling)

Sedan jag fick min invite till Google Wave så har mina möjligheter till musiktips vidgats markant. Detta då Google Wave har den bästa indietipstråden till dago dato. Jag har inte hunnit igenom hela ännu då den är cirka 150 videos lång, men så här långt så är jag minst sagt mer än tacksam. Nedan följer några av de eminenta låtar jag snubblat över tack vare detta eminenta webverktyg.









The Sea Is A Good Place To Think Of The Future from Los Campesinos! on Vimeo.



Phoenix - Armistice (Live on KEXP) from Jim Beckmann on Vimeo.



Bland dessa videos så är det framförallt två som satt sig i mitt huvud, och dessa är då White Rabbits "Percussion Gun" och The Twilight Sads "I became a prostitute". Dessa två får åtminstonde mig att höja rejält på ögonbrynen. The Twilight Sads låt känns väldigt shoegaze, vilket ju aldrig är fel.

Vill du ha en invite till Google Wave? Vi har fem stycken att dela ut. För att delta i utlottningen av dessa så vill vi att du skickar ett mail med svar på frågan nedan till dinbastablogg@gmail.com.

Vilket år släppte The Twilight Sad sin första platta?

1. 2006
2. 2007
3. 2008

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar