kulturkompaniet.


torsdag 27 januari 2011

Nätserie: Hipster Hitler

Fånigt kul med hipsterironi, det är det. Det visade Stockholmsnatt för länge sedan (jag trodde nästan jag skulle börja gråta när jag fick samlingsalbumet i julklapp) men att blanda in sedan länge överspelad politisk satir i det hela? Det funkar jättebra tydligen. Nätserien Hipster Hitler är så pricksäker som en krypskytt från andra världskriget kan vara. Med konstanta indiereferenser som nazifieras (min personliga favorit är "Death Camp for Cutie") och Hitlers värnande om miljön, fixie-cyklar och annat igenkännbart så bevisas det återigen att Adolf Hitler är en aldrig sinande källa för humor.

Favoritcitat: Napoleon "I'm the dictator of chrismases past. But don't worry, I can't hurt you - I'm French."



Dessutom, gillar ni att dissa hipsters kan ni kolla in följande dänga!



4 kommentarer:

  1. Simon tjallade om HipsterHitler på jobbet tidigare idag. Jag skrattade nog så jag grät.

    Det blir ju bara för bra, kiknande mängder politisk inkorrekthet, the original "jugendfrilla" och I <3 Juice. Att dom sen får in i 10 lager ironi per strip på det... från "camoflage? More like conformoflage" till Hugo Boss kanske är det bästa exemplet.

    Jag älskar't.

    Sen att det till råga på allt är förintelsens minnesdag gör det ju bara roligare, på något vänster.

    SvaraRadera
  2. För övrigt känner jag att jag måste slå ett slag för Vladimir Putin Action Comics, som är nästan lika bra.

    http://vladimirputinactioncomics.com/

    SvaraRadera
  3. Jag skrattade också så jag grät. Det här är helt insanely fint.

    SvaraRadera
  4. heja heja heja. i fucking love juice!

    SvaraRadera