kulturkompaniet.


måndag 5 juli 2010

Intelligent Hoodlum / Saga of Hoodlum


Eftersom vi har postat så mycket hiphop senaste tiden så tänker jag inte vara sämre än att jag fortsätter på den trenden. Denna gång vill jag tipsa om Tragedys skiva Intelligen Hoodlum / Saga of Hoodlum. Det här är någonting som jag tror att alla som älskar KMD och MF Doom också kommer att älska, då det går lite i samma ton. Framförallt vill jag tipsa om två låtar:
  • Back to reality
  • Grand groove
Dessa kan vara bland de fetaste jag hört på länge. Håll till godo och njut kära läsare!

» Lyssna på skivorna på Spotify

2 kommentarer:

  1. Tack för två bra låttips. Båda spåren kändes bekanta trots att jag inte hört talas om rapparen förr. Grand Groove identifierade jag som samma beat som Cormega - Beautiful Mind (http://open.spotify.com/track/2eIRE17ugmqHEjDbXWCalr) . Men varför känns Back to Reality så bekant?
    Efter så många hip hop relaterade inlägg måste jag fråga om ni hört om årets koncept på Rock the Bells? http://rockthebells.net/

    SvaraRadera
  2. Gråter blod över att jag inte kan ta mig dit. Gillar nästan varenda akt och kanske allra mest tribe. Helt sjukt. Vad gäller Grand groove så är det ju ett typiskt recycle-beat. Tror bla att Lauryn Hill kört över den vid något tillfälle, likaså roots och badu. Tack för kommentaren! Kul att du gillar.

    SvaraRadera