kulturkompaniet.


söndag 4 juli 2010

Anticon label sampler 99-04.

Eftersom att jag som bekant aldrig tröttnar på att hypa Anticon så kommer här ett tips om en numera ganska gammal platta. Det var faktiskt just genom den här plattan som jag upptäckte Anticonkollektivets fantastiska musikaliska skattkammare. Jag vill minnas att jag satt hemma hos Matilda och drack starksprit och lyssnade på Bright Eyes när hon plötsligt visade en skiva som Albin hade gett henne som hon inte hade hunnit lyssna ordentligt på ännu. Sen satt vi och gapade hela plattan igenom, speciellt under Darla som än idag är bland det sjukaste jag hört i hiphopväg.

Vad som kan vara värt att poängtera att det här antagligen inte är någonting för your average hiphop heads, som till vardags mest gillar Gang Starr och Jedi Mind Tricks, för det här är svårlyssnat och väldigt experimentellt. Ge skivan ett par lyssningar även om du inte gillar det vid första lyssningen, för den växer - något enormt.

» Lyssna på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar