kulturkompaniet.


torsdag 6 januari 2011

Trailer: Mass Effect 3 & Dragon Age 2

Det finns ett romantiskt element i speltrailers som är otroligt tilldragande. Kanske är det löftet om många timmars tillvaro i en helt ny värld som skulle kunna vara gjord helt för dig. Kanske är det bara exalteringen över att något kan vara så välproducerat, och hoppet om att ett helt spel håller samma kvalitet. Eller så är det bara en liten magkänsla, en liten tråd strax under höger njure som drar ihop sig för en millisekund och du upptäcker att du, även om du är för gammal för att säga det rakt ut, tänkte "wow". I och med detta är det inte barnet väckt, och du är såld. För vem har kraft att motstå dess önskningar? Kanske köper du inte spelet, må så vara. En stunds magi fick du åtminstone uppleva bara tack vare trailern.

Just nu håller jag på att spela igenom Mass Effect, och efter det ska jag spela uppföljaren. Utvecklaren EA har för någon månad sen släppt trailern till tredje delen i serien och den lovar mycket.




Utvecklaren till Mass Effect, EA, står även bakom hyllade Dragen Age: Origins, som även den har en uppföljare med en fet trailer att mysa till. Dragon Age: Origins har jag aldrig spelat, men det sägs vara snuskigt bra. Tvåan verkar dessutom ännu bättre. Jag har inte för avsikt att spela det just nu, för jag har en hel del annat på mitt bord - men jag tror att när jag väl kommer dit, kommer det vara väntan värt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar